I AM 2 EXPO

Schermafbeelding 2014-04-16 om 22.50.42Nog een jaartje en dan sta ik zelf met een vierkante meter op de I AM 2 Expo. Dit is een expositie van de tweedejaars waar ze zichzelf als merk profileren. Bedrijven komen dan langs en kunnen kijken of ze een stage (en soms zelf een baan!) aan kunnen bieden. De expo vond plaats op Fontys in Tilburg in het ACI gebouw.

In elk lokaal stond wel een groepje leerlingen. Ook de aula en de factory werden goed gebruikt. Je moet net geluk hebben met je plek. Zo hoorde ik van sommige leerlingen dat er bijna geen bedrijven bij hun kwamen kijken (ze stonden in een hoekje). Ook hadden sommige het erg warm, en anderen weer heel koud (zij stonden net bij de airco). Ik denk dat je plek op de expo wel invloed heeft op de hoeveelheid mensen er op je vierkante meter afkomen. Als je in de gang staat loopt iedereen er langs, wat een voordeel maar ook een nadeel kan zijn. Je loopt er langs maar misschien loop je zo snel omdat je naar een ander lokaal wil, dat je helemaal vergeet te kijken naar die persoon.

Als eerstejaars zijn wij ook al druk bezig om onszelf als merk neer te zetten. Zo heb ik net mijn eigen logo en conceptnaam gemaakt. We hebben diep moeten graven naar wat we willen. Nu, maar ook later. Welke kernwaarden vind ik zelf belangrijk? Met welke bestaande merken wil ik mij vergelijken? Welke kleuren, lettertypes en sfeerbeelden passen bij mij? Oftewel:

“Heeft dit bezoek aan de expo mij geholpen met mijn eigen merk?”

Schermafbeelding 2014-04-16 om 23.19.23

Naar de expo gaan was echt een goede keuze. Het was fijn om rond te kijken en te zien welke producten bij de expo aanwezig waren. Zo hadden veel leerlingen een eigen conceptboek of een plekje waar personen iets op kunnen schrijven. Ook een goodie die bij jezelf past om weg te geven vond ik een leuk idee.

Het was leuk dat sommige heel erg opvielen en hele originele dingen hadden bedacht. Je merkt wel dat andere er meer mee bezig zijn dan andere leerlingen. Zo hadden sommige in alles hun eigen merk doorgetrokken, terwijl andere bijvoorbeeld een wit blaadje hadden uitgeprint zonder dit te verwerken in hun eigen lay-out.

Schermafbeelding 2014-04-16 om 23.17.52

Zelf ben ik er nog totaal niet uit over wat ik wil. Mijn logo veranderd nog wekelijks, omdat ik hem perfect wil hebben. Ook de kleuren. Waar ik eerst nog lichtroze standaard pakte, denk ik nu vaker over de betekenis na achter een kleur. Je voelde dit ook bij de leerlingen. De leerlingen die er goed over na hadden gedacht gaven ons meteen een sfeer over hoe die leerling is. Er liepen bedrijven rond en ik denk dat hun ook veel meer daarover na hadden gedacht dat er bedrijven zouden komen kijken. Zo sprak ik mijn intro mama Jennifer Kerkhof. Zij had al drie banen aangeboden gekregen door de Expo. Ze had haar hele concept ook goed doordacht. “Ik doe veel met Iemes-TV. Dit wilde ik doorvoeren. Ik heb net de directeur geïnterviewd voor de camera.”

Ontzettend gaaf als iemand zijn eigen passies zo goed door kan voeren. Ik ben benieuwd hoe mijn vierkante meter volgend jaar ingericht zal zijn! De expo maakte me een klein beetje zenuwachtig, maar dat waren gezonde spanningen. Ik had vooral heel veel zin om zelf weer verder te gaan werken aan mijn eigen logo. Nog maar een jaartje tot ik hopelijk word gevraagd door een paar bedrijven!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s